Blender kezdő tanfolyam 3 – az utolsó akkord
A Blender kezdő kurzust három részre osztottam fel, nagyjából úgy, hogy minden egyes csomag egy-egy határozott szintnek feleljen meg. Úgy adjon értékelhető tudást, hogy bátran, önállóan tovább lehessen belőle lépni.
Így készült a kezdő kurzus első csomagja, mely teljesen az alapoktól a felhasználói felülettől indult és a nagyon egyszerű formákból való modellezésig tartott. A második csomagban már megismerhető a szerkesztő mód. Ebben érdekességként ugyanarra a geometria műveletre építve három különböző modellt is elkészítünk. Aztán ott vannak még a felületi anyag tulajdonságok és a renderelés alapjai. Ezt az alap szó ellenére egy komplett projektben, a Föld bolygó elkészítésében zárul.
A harmadik és egyben befejező rész kerek egésszé teszi a Blender ismereteket. Elsőként animáljuk a Föld bolygó projektünket, aztán megismerhetsz egy új renderelő motort. Több kisebb példán keresztül fotórealisztikus anyagokat alkotunk és belekóstolunk a szimulációk világába is.
Ez a kurzus idejét tekintve mind közül a legrövidebb lesz, de összességében a legtartalmasabb is a maga 22 leckéjével, témájával.
Az élesítése már nagyon közel van, addig is megtekintheted az anyag beállításokhoz kapcsolódó egyik leckét, amiben textúrák segítségével hozunk létre fotórealisztikus padlót.
Tudom nem biztos, hogy érthető főleg úgy, ha nincsenek előismereteid. Bízom benne, hogy ennek ellenére megmutatkozik benne a leckék egymásra épülése, a hivatkozások korábbi témakörökre, hogy az egész úgy épült fel, hogy minden mindennel összefügg. Összetett, de mégis fokozatos.
E projekt miatt azonban a másik két kiemelt témakör csúszik egy kicsit, de már azokra sem kell túl sokat várni. Jut eszembe, ha segítenél tartalmat készíteni itt a helyed!