Barion Pixel

Természet – Erdő

Pixelight Learning - Természet - Erdő 3D grafika tanfolyam

Műszaki területek iránt fogékony emberként organikus dolgokat alkotni számomra szenvedés és hozzám hasonlóan valószínű sokaknak beletörik a bicskája. Mi az ok? Hogy a természet sokszínű véletlenszerűségét nem lehet szimplán adat szinten kezelni, teljesen más szemléletre van szükség, ebben próbálok némi támpontot adni.

A megvalósítás hasonló a sivatag során alkalmazotthoz, fő vonalon tájgenerátort és részecske rendszereket használunk. Emellett kimelt szerepet kap a növényzet, röviden bemutatom a Blender fa generátorát, létrehozunk anyagokat akár egy darab textúrából, megpróbáljuk leképezni a természet sokszínűségét megannyi érdekes technika alkalmazásával. Kezdésként zöldellő mezőt alkotunk a segítségével, aztán még az egyszerűbb vonalon haladva erdőt némi extra kiegészítéssel, végül egy komplexebb sokkal több egyediséget tartalmazó jelenettel zárjuk a sort, miközben igyekszem minél több tapasztalatot, tippet megosztani veled.

A tanfolyam megkezdése alapszínű ismeretanyagot feltételez, melyet a kezdőtanfolyamok segítségével elsajátíthatsz. A tananyag a Blender 2.8x-as verzióitól lesz használható.

Lényeges információ, hogy ez a tanfolyam a Blender kezdő kurzus II. vagy III. részében résztvevők számára ingyenesen lesz elérhető, részleteket ebben a bejegzyésben találsz.

Megjelenés időpontja: 2022.02.07

Mező néhány egyszerű megoldás segítségével
Mező néhány egyszerű megoldás segítségével
Erdő részecske rendszerrel és köd effekttel
Erdő részecske rendszerrel és köd effekttel
Micro displacement az apró részletekhez
Micro displacement az apró részletekhez

Kapcsolódó cikkek

Blender 3.0

Valamivel több mint két évvel ezelőtt jelent meg a Blender 2.9-es verziója, most itt a folytatás, amit egy újítás tekintetében meg is néztem.