Blender 3.0
Valamivel több mint egy évvel ezelőtt jelent meg a Blender 2.9-es verziója, ami egy kicsit még alakított a korábbi 2.7 – 2.8 verzióváltás rendkívül pozítív hozadékain. Elsőre csak külsőségekben, de jobban belemászva már felfedezhetők voltak azok a jelentős tartalmi fejlesztések, amikkel ez a továbbra is ingyenes program felvértezte magát. Pontosan húsz nappal ezelőtt azonban megjelent a harmadik számozott kiadás, mely több szinttel feljebb emelte a lécet nemcsak önmagához képest, hanem az egyértelmű előnynek számító ingyenes vs. fizetős szoftverek tekintetében is.
Kevés az a terület, amit igazán magaménak érzek, ezért nem is vetettem bele magam a különféle fejlesztések megismerésébe, egy dolgon azonban megakadt a szemem miközben a változások listáját szemléltem. Csökkentett renderidő! Az ilyen dolgok rendszerint megmaradnak a marketing szintjén, nem úgy értve, hogy nem lesz gyorsabb, csak nem számottevően. Namost lefuttattam ugyanazon jelenetet a korábbi és az új program alatt is és döbbenetes!
Az úgymond bal oldali kép a 2.9-es verzóval készült valamivel több mint 20 percen keresztül a képernyőn látható – 900px széles – felbontásban. Veszettül sok, de van benne részecske rendszer és megannyi átlátszó textúra szóval e tekintetben abszolút nem vészes. A jobb oldali viszont alig több mint 7 perc alatt készült el!
A gyorsaságon túl vannak egyéb változások is, az új eredmény világosabb, mintha több fény szűrődne át a leveleken, pedig nem változtattam semmin, projekt megnyit, F12. Korábbi verzió váltásoknál is tapasztaltam efféle eltérést, belefér. A kép még erősen félkész, inkább kezdetleges állapota a természet sorozat folytatásának, melyben az erdő – mező vonalon folytatjuk tovább az alkotó munkát.
Hamarosan jön az ajánló, addig tegyél próbát a megújult programmal!